PERFORMANS
Performans, denge optimize edilerek yükseltilebilir

Motor

Bir aracın performansını motor belirler. KIA Motors, minimum düzeyde yakıt tüketen ve boyutu ile kullanımına göre hedeflenen araca uygun performans üreten motorlar geliştirmeye odaklanmıştır.

Her koşulun üstesinden gelecek şekilde çalışan motorlar

Motorlarımızı, araçlarımızda kullanmadan önce bir aracın bulunabileceği
en yüksek, en sıcak ve en soğuk yerlerde zorlu testlere tabi tutarız.

Arkadan Çekişli Platform

Arkadan çekişli platformda, motor aracın önünde, motordan tahrik alan tekerlekler ise arkada yer alır. Bu durum, daha yüksek direksiyon dengesi için dengeli ağırlık dağılımı sağlar. Arkadan çekişli platformda, ön tekerlek manevralardan, arka tekerler çekişten sorumlu olduğu için daha yüksek sürüş performansı da sağlanır. Bununla birlikte, daha iyi hızlanma için arka tekerleklerin yol tutuşunu artırır. Arkadan çekişli platformda aks aralığı daha yüksektir, bu da daha büyük kabin alanı sağlar.

Dinamik Performans Yeniliği

Elektronik 4WD
Sürüş performansını artırmak için tahrik kuvvetinin ön ve arka tekerlekler arasında dağılımını değiştiren bir sistemdir

Gelişmiş Rölanti Dur Kalk Sistemi
Sürüş performansını artırmak için tahrik kuvvetinin ön ve arka tekerlekler arasında dağılımını değiştiren bir sistemdir

Elektronik Park Freni ve Otomatik Tutma
Bu sistemle, park freni bir düğmeye basarak devreye girer veya devreden çıkar. Aracı çalıştırdığınızda fren otomatik olarak devreden çıkar.

Sürüş Testi

Aracınızdaki herhangi bir arıza güvenliğinizi etkileyebilir. Bu nedenle, araçlarımızı yeryüzünde karşılaşılabilecek çeşitli sert koşullarda dayanıklılık testine tabi tutarız.

Uzun Yokuş Yolu
Uzun yokuş yolu, yalnızca Kaliforniya Deneme Alanı’nda görebileceğiniz, yüzde 2 ila 12 hafif eğimle uzayıp giden bir test yoludur. Zirveden görülen Deneme Alanı manzarası kesinlikle nefes kesicidir. Kia araçların yokuş tırmanma becerisi ve otomatik seyir performansı burada test edilir.

Arazi
Kaliforniya Deneme Alanı’ndaki arazide sürüş yaptığınızda çölde yol aldığınız hissine kapılırsınız. Aracınızla yoldaki kum tozunu havaya savurduğunuzda, kötü adamı kovalayan bir film yıldızı gibi hissedebilirsiniz. Bu yol SUV’ların ve diğer dört çeker araçların test edilmesinde kullanılır.

Dayanıklılık Testi Yolu
ABD’de karşılaşılması en muhtemel olan bir düzineden fazla yüzeyden oluşan dayanıklılık testi yolu, üzerinde yaklaşık 16.000 km (10.000 mil) gittiğinizde normal yollarda kat edilen 96.000 km’nin (60.000 mil) etkisini yaratacak kadar zorludur. Yalnızca testi geçebilen araçlar müşterilerin karşısına çıkar

Evrensel Test Yolu
Evrensel yol bir pervaneye benzer ve isminden anlaşıldığı gibi çeşitli testleri barındırır. Bunlar direksiyon dengesi testi, fren testi ile sürüş ve manevra kabiliyeti ile ilgili diğer testlerin yanı sıra devrilmeyle ilgili uygunluk testidir.

Manevra Testi Yolu
Manevra testi yolu, uzun bir mesafe boyunca kıvrılarak giden bir yoldur. Bu yoldaki test, yüksek tepeler ve dik dağlarla dolu ABD topraklarında kullanılacak araçlar için gereklidir. Araçlar testi başarıyla geçtiklerinde, sürücülerin istediği hızda tepki verebildikleri anlamına gelir.

Düz Yol
Bu test yolu, ölümcül sıcağıyla ünlü Mojave Çölü’nde bulunan Kaliforniya Deneme Alanı’nın en sıcak bölümünden geçer. Yola çıktığınızda sıcaklık 90℃’nin üzerindeymiş gibi hissedersiniz.
Yere yansıyan araç, ısınan yerden yükselen pusun oluşturduğu bir tür serap gibidir.